Voedingssupplementen


Resultaten 1 t/m 20 van 535

A.Vogel Prostaforce
 

Direct leverbaar

€ 35,99 17% korting

€ 29,95
Bekijk product: A.Vogel Prostaforce
Aanbieding
Davitamon Femfit Overgang
 

Direct leverbaar

€ 17,49 50% korting

€ 8,74
Bekijk product: Davitamon Femfit Overgang
Orthica Orthiflor Basic
 

Direct leverbaar

€ 17,50 15% korting

€ 14,89
Bekijk product: Orthica Orthiflor Basic
Miginal Tabletten
 

Direct leverbaar

€ 7,25 4% korting

€ 6,95
Bekijk product: Miginal Tabletten

Vitamines, mineralen, antioxidanten, aminozuren, vetzuren, probiotica, kruidenextracten en bioactieve stoffen zijn stoffen die gebruikt worden in voedingssupplementen. Voedingssupplementen kunnen het lichaam op een heleboel vlakken ondersteunen. Zo weten we dat cranberry een gunstige invloed heeft op de blaas en zijn er kruiden die de klachten, die ontstaan door de menopauze aanzienlijk verminderen. Soms hebben huid, haar en nagels wat hulp nodig en kunnen we een gezonde nachtrustconcentratie en ontspanning bevorderen met een voedingssupplement.

Voedingssupplementen zijn te koop in de volgende toedieningsvormen; tabletten, poeders, druppels, capsules, softgels, sachets, of drank. Voedingssupplementen bevatten bouwstoffen die het lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Voedingssupplementen zijn een aanvulling op gezonde en gevarieerde voeding en geen vervanging.

Soms hebben voedingssupplementen een combinatie van vitaminen, mineralen en de andere voedingsstoffen. Als je het product niet onder de voedingssupplementen kunt vinden staan ze misschien bij vitaminen & mineralen.

Vaak heeft een voedingssupplement één bouwstof of een groep bouwstoffen die de zelfde processen in het lichaam ondersteunen. Om te weten waarom je een bepaalde bouwstof voor het lichaam nodig hebt moet je eerst weten wat ze doen. Hier onder een beschrijving van een aantal bouwstoffen die belangrijk zijn voor het lichaam.

Aminozuren

Aminozuren zitten veelal in eiwitten en zijn onder andere belangrijk voor de werking van de spieren. Een tekort aan aminozuren leidt op langere termijn tot een gebrek aan spierkracht en een verminderde weerstand. Bij kinderen kan een langdurig tekort leiden tot groeistoornissen (kwasiorkor). Ook zullen de spieren zich slecht ontwikkelen.

Antioxidanten

Antioxidanten is een verzamelnaam voor stoffen zoals de vitamines E en C, spoorelementen zoals seleen en bioactieve stoffen. Antioxidanten zitten in groente en fruit. Als je gevarieerd eet, is het niet nodig om antioxidanten aan te vullen door een supplement.

Enzymen

Enzymen hebben verschillende taken. De belangrijkste taken van enzymen zijn een goede spijsvertering en het vermijden van ontstekingen. Een tekort aan enzymen kan dus leiden tot problemen bij de spijsvertering en slecht wondherstel.

Glucosamine

Glucosamine is belangrijk voor alle bindweefsel in het lichaam. Naarmate we ouder worden is het lichaam steeds minder in staat om glucosamine aan te maken, dus ook al bevat onze voeding voldoende glucose en glutamine, dan zal er toch achteruitgang van het bindweefsel plaatsvinden. Hierdoor slijten de gewrichten en verslapt de huid.

Q10

Q10 is een bouwstof waar het lichaam niet zonder kan en wordt daarom veel gebruikt in crèmes, pillen en supplementen. Q10 is belangrijk bij de energieproductie, is een antioxidant, draagt bij aan de ademhaling en zuurstofverwerking. Roken, overmatig alcohol gebruik, stress, medicijngebruik, en hoge bloeddruk kunnen een tekort aan Q10 veroorzaken.

Vetzuren

Er zijn drie soorten vetzuren; verzadigde vetzuren, enkelvoudig onverzadigde vetzuren en meervoudige onverzadigde vetzuren. Onverzadigde vetzuren worden ook wel essentiële vetzuren genoemd omdat het lichaam ze niet zelf kan aanmaken. Ze komen in het lichaam door middel van voeding. Omega 3 is een essentieel vetzuur. Er zijn drie varianten te weten; ALA, DHA en EPA.

Enkelvoudig onverzadigde vetzuren komen voor in olijven, olijfolie, pinda's en de meeste noten. Meervoudig onverzadigde vetzuren: komen voor in zaden, zonnebloemolie, lijnzaadolie, sesamolie, saffloerolie, tarwekiemolie, walnoten en vette vis (o.a. sardines, tonijn, haring, ansjovis, makreel, zalm. Door deze vetten krijgen we de belangrijke vetzuren linolzuur en alfa-linoleenzuur binnen, deze zijn gunstig voor hart en bloedvaten en een gezond cholesterolgehalte. Daarnaast leveren vetten energie en is het een opslag plek voor de vitamines A, D, E en K.

Probiotica

Probiotica kan helpen om onze darmflora te verbeteren. Als de darmflora goed is heeft dit een positieve invloed op onze gezondheid, spijsvertering en immuunsysteem. Probiotica bestaat uit gunstige bacteriën die onze darmflora in evenwicht brengt waardoor de gezonde bacteriën in de darmen de overhand krijgen en de bacteriën waar wij ziek van worden verdwijnen.